El passat 22 de novembre de 2023 es va procedir a fer un desplegament correctiu i de millores al servei e-TRAM 2.0. 

Les principals millores passen per l’increment en l’oferta de tràmits (+6), associats sobretot a obres i urbanisme, però també a padró d’habitants, l’adequació dels actuals 17 tràmits FUE, i diferents millores que passem a concretar:

Nous tràmits associats a la família d’urbanisme (3)

 En aquesta nova versió un dels elements claus on hem avançat ha sigut en l’augment de l’oferta de tràmits disponibles associats a la família d’urbanisme.

Tot els nous tràmits que oferim en aquest àmbit s’han treballat de forma coordinada tant amb la Diputació de Barcelona (Gerència de Serveis d'Habitatge, Urbanisme i Activitats), com amb l’equip de l’Oficina de Gestió Empresarial (OGE- Canal Empresa), avançant tant en la definició, parametrització i posada a disposició dels següents tres nous tràmits:

  • Comunicació urbanística per a l’execució d’obres sense responsabilitat tècnica
  • Comunicació urbanística per a l’execució d’obres i canvi d’ús a no residencial amb responsabilitat tècnica.
  • Llicència urbanística de constitució o modificació del règim de propietat horitzontal

Val a dir que aquests nous tràmits s’han elaborat seguint els criteris tècnics fixats per la Diputació de Barcelona, i estan treballats sobre models comuns i complerts perfectament adaptats tant a la llei d’urbanisme, com a l’ordenança tipus de l’edificació que fomenta la Diputació de Barcelona.  

A la pràctica son el primer resultat dels treballs de col·laboració que estem portant a terme entre la Diputació de Barcelona, l’Oficina de Gestió Empresarial i l’AOC, i esperem poder avançar en noves propostes en els propers mesos.

Finalment cal també destacar que aquests tràmits s’han classificat com a tràmits FUE (opcionals), doncs faciliten també la comunicació d’obres que inclouen activitats econòmiques.

Nous tràmits associats a la família de padró d’habitants (3)

Associat a la tramitació de padró d’habitants, en aquesta versió s’afegeixen a l’oferta de tràmits existents els següents 3:

  • Modificació de dades al Padró Municipal d'Habitants.
  • Canvi de domicili dins del mateix municipi.
  • Volant o certificat de convivència (actual o històric).

Amb aquests tres nous tràmits la família de tràmits de padró s’ha ampliat fins a 5 tràmits de l'àmbit de padró d'habitants disponibles.

Nova funcionalitat: disposar de “tràmits en esborrany” al catàleg

S’ha incorporat una nova funcionalitat que permet visualitzar els tràmits en estat “esborrany” dins de l’edició del catàleg de tràmits. Els tràmits en esborrany son aquelles fitxes de tràmits que per algú motiu no disposen del contingut complert i es necessita reprendre l’edició del mateix posteriorment. Així doncs, totes aquelles fitxes que s’hagin guardat com a “ESBORRANY” es visualitzaran dins del catàleg de tràmits amb una etiqueta específica. Cal recordar que per a eliminar l’estat ESBORRANY d’un tràmit caldrà entrar a l’edició de la fitxa i Publicar-la amb el botó “PUBLICA”.

Altres millores a destacar

  • Adequació dels tràmits de Finestreta Única Empresarial:

S’han ajustat els 17 tràmits FUE que s’ofereixen actualment als canvis jurídics i tècnics establerts. Per aquest motiu s’ha realitzat diferents millores en les fitxes i formularis dels tràmits FUE que s’ofereixen per defecte, seguint els criteris indicats per l’equip tècnic de la Oficina de Gestió Empresarial – Canal Empresa, a partir dels seus treballs cooperatius amb el món local.

  • S’ha millorat el rebut de la ciutadania

A fi i efecte de mostrar millor el seu contingut, i que es mostri correctament la informació que s’ha introduït. A més a més ara inclou el CSV per a poder fer la verificació del document. Més informació al post sobre incorporació del CSV al rebut e-TRAM.

  • Comptadors de longitud de text cercadors i selectors per a millorar els formularis

Per tal d’ajudar a la ciutadania a saber el tamany dels camps descriptius (tipus text) s’han afegit comptador de text. També han millorat els tràmits amb un selector de dades, ara s’ofereix un buscador perquè sigui més àgil per la ciutadania.

  • Canvis als formularis descarregables

Els formularis descarregables (en format DOCX) ara mostren la informació més estructurada i visible, a més de mostrar els textos “ajuda” com està en el formulari telemàtic.