El passat 15 de març de 2023 es va procedir a fer un desplegament correctiu i de millores al servei e-TRAM 2.0. A continuació n’indiquem els elements més destacables:
- Ampliació de la capacitat d’arxius adjunts en la tramitació
En aquesta versió s’ha passat de màxim 10 arxius adjunts de 10 MB a fins a 20 fitxers a adjunts de fins a 50 MB cadascun.
- Millora del funcionament del traductor d’idiomes
Degut a uns canvis a l’API de “Google” darrerament la traducció de fitxes de tràmit i formularis donava problemes. Mitjançant aquesta actuació s’han resolt.
- Incorporació de límits al tamany de “Breu descripció” i “Sol·licito i exposo” de la Instància Genèrica
S’han realitzat ajustos als caràcters permesos a la “Breu descripció” i “Sol·licito i exposo” del tràmit d’instància genèrica, passant a 200 caràcter en la “breu descripció” i 6.000 caràcters a “Sol·licito i Exposo” (obligant sempre a un mínim de 3 caràcters).
- Correctius al tràmit de "Canvi de titularitat d'activitats"
S’ha desenvolupat un correctiu que en facilita la tramitació, però sobretot la visió que es té al rebut del tràmit de la informació que s’ha indicat en la tramitació, on es mostra de manera més efectiva les dades tant del titular anterior com del nou titular.
- Millores als tràmits amb representació
A partir d’ara i en els tràmits que es fan amb certificat de representant, al rebut s'indiquen de les dades detalles del certificat de representació utilitzat.
Paral·lelament s’està treballant per avançar en l’ús del Representa en els tràmits per a poder-lo activar en breu pels tipus A i B (actualment en treballs de pilotatge).
- Millores als tràmits sense autenticació:
Per defecte des de l’AOC i per a tots els tràmits us deixem activa l’autenticació i signatura del tràmit mitjançant la solució Vàlid, que inclou eines tant senzilles per a la ciutadania com l’IdCat Mobil o Cl@ve. A la pràctica entenem que aquestes solucions faciliten molt tant l’autenticació com la signatura, i compleixen amb els termes de seguretat i conservació d’evidències establerts. Val a dir també que, a més a més de ser molt fàcil d’usar, són la millor alternativa a efectes de compliment del procediment administratiu (llei 39/15).
Ara bé, e-TRAM 2.0 permet als ens no usar aquest sistema d’autenticació i signatura i passar a una autenticació més feble, on la ciutadania ha de deixar les seves dades. En aquest cas, i sobretot el en tràmit de queixes i suggeriments, s’han aplicat correctius per a facilitar la tramitació, i es permet indicar una representació.
- Millora al tràmit de queixes i suggeriments
Ara, i com en la resta de tràmits, a la queixa i suggeriments s’ha incorporat una pantalla resum prèvia a l'enviament del tràmit. Aquest fet suposa a la ciutadania fer un “clic” més, però permet modificacions i mostrar el detall de la informació de protecció de dades associada.
Paral·lelament, i tal com s’indicarà més endavant, és poden arribar a treure de la part ciutadana els classificadors temàtics de queixes i suggeriments (des de l’entorn edició).
- Millora de la qualitat de les dades que s'envien (integració amb MUX 3.0 i DESA’L)
S'ha realitzat la integració de e-TRAM 2.0 amb el nou MUX (MUX3) i un repositori documental nou (DESAL), el qual aporta les següents millores:
- Tramitació més àgil i efectiva (amb menys risc d’errors)
- Millora en la qualitat de dades que s’envien pel MUX amb més metadades, que a futur els ens podreu aprofitar (quan disposeu d’integració al nou MUX al vostre registre).
- Major control dels arxius adjunts i noms permesos, Amb control d’antivirus previ.
- Ampliació de la capacitat d’arxius adjunts (passant a un màxim de 20 fitxers a adjuntar de fins a 50MB cadascun).
Val a dir que a més a més segueix disponible a EACAT (registre) la opció de consultar les entrades a e-TRAM 2.0 (tant al registre principal com al secundari), i descarregar manualment tota la documentació adjunta.
- Possibilitat d’ocultar els classificadors al tràmit de Queixes i Suggeriments.
Ara, i des de l'administració del tràmit, es pot indicar que NO es volen usar els classificadors de tràmits que s’ofereixen per defecte. I que són els següents:
Aquest és un fet que organitzacions diferents a ajuntaments ho havien sol·licitat.
Com es pot fer ? Únicament cal desmarcat la opció en l’entorn d’edició del formulari i ja no apareixerà a les pantalles de classificació a entorn ciutadania.
- Nou botó “Sincronitza amb e-TRAM”
Aquest nou botó, disponible a l’entorn de gestió dels formularis, sincronitza de manera automàtica les fitxes i els formularis, fent visibles els formularis en funció de la fitxes que ja ho són.
El botó permet “activar” tots aquells formularis que disposin de fitxa al catàleg de tràmits de l’ens. Els que no tinguin fitxa tindran el formulari inactiu.
- Ordre als tràmits
S’ha millorat la possibilitat d’ordenar els tràmits del catàleg doncs a partir d’un volum elevat generava conflictes. Ara ja és viable ordenar-los tots.