A nivell dels organismes usuaris el nou e-TRAM simplifica molt la gestió: permet autogestionar el catàleg de tràmits i sobretot agilitza la gestió, ja que els tràmits (amb tots els seus adjunts), es trobaran per defecte a la safata de registre pròpia de l’ens, una vegada actuï el MUX DESCÀRREGA (segons parametrització del vostre proveïdor de registre).
En tot cas, i si no hi és, també trobareu tots els documents adjunts al registre del vostre organisme de la plataforma EACAT per a consultar-la, i si s’escau per a descarregar-la i incorporar-la manualment al seu registre d’entrada. Més informació a Com funciona l’aplicació de registre.
Més serveis per a controlar les incidències. Des del registre d'EACAT a un CSV dinàmic:
Tot i que l’e-TRAM 2.0 és una solució més robusta que la seva predecessora i presenta també una millor política de comunicació dels errors, no és infal·lible, de manera que es poden generar puntualment errades en la tramitació que cal tenir identificades.
En aquest sentit, podria ser que puntualment tinguis algun dubte en el vostre registre per algun assentament que no disposa d'adjunts. El primer punt de control que oferim és el registre d'EACAT. Com comentàvem anteriorment automàticament si s'ha realitzat la tramitació de manera efectiva, hi trobaràs l'apunt de registre i els adjunts (que podràs descarregar). Aquest fet pot ser interessant si la vostra integració amb MUX descàrrega us dona problemes com a punt de descàrrega alternatiu (a l'espera que el vostre proveïdor us resolgui la incidència).
Paral·lelament, també facilitem una segona eina: un URL on trobaràs publicat un CSV amb tots els tràmits correctament entrats a la solució en els organismes dels darrers 30 dies: https://dadesobertes.seu-e.cat/csv/registres_valids_etram2.csv
Concretament, aquest CSV disposa de tots els tràmits dels darrers 30 dies naturals per a tots els ens, amb els registres actualitzats 5 cops al dia (9h, 11h, 13h, 15h, i 17h). I inclou els següents camps:
- Data del tràmit, hora del tràmit, número de registre, codi de l’ens.
Per a fer la consulta hauràs de fer la cerca a partir del codi de l’ens (codi Municat de 10 dígits, dit també INE10), tot recordant que el llistat només recull aquells tràmits que han entrat de manera correcta a la plataforma.
Resultats possibles:
- Teniu una entrada al registre (tràmit d’e-TRAM 2.0). No us arriba la documentació adjunta i confirmeu que NO apareix al llistat (CSV)
Si al vostre registre disposeu d’una entrada (i per tant número de registre) que NO apareix al llistat del CSV, es tracta d’un tràmit que no va crear-se correctament, i per tant implica un error de tramitació que heu de tenir present.
- El principal motiu d’aquest error es basa en el procés d’obtenció del número de registre. Si el retorn per part de l’organisme més el processament MUX porta molts de temps, es genera un error en la tramitació, i per tant tot i el número de registre, el tràmit formalment no es va arribar a produir.
- En aquests casos en la darrera pantalla de la tramitació de l’e-TRAM 2.0 (part ciutadania) apareix un missatge d’error: “s’ha produït un error realitzant l’assentament d’entrada”, i s’especifica que cal tornar a intentar el tràmit passats uns instants.
- Teniu una entrada al registre (tràmit d’e-TRAM 2.0). No us arriba la documentació adjunta i confirmeu que SI apareix al llistat (CSV)
Si al vostre registre disposeu d’una entrada (i per tant número de registre) que SI apareix al llistat del CSV, es tracta d’un tràmit que s’ha creat correctament, però que es troba pendent que la vostra solució de registre “estiri” la documentació adjunta a través del MUX descàrrega.
En aquest cas cal que primer de tot que contactis amb el vostre proveïdor de registre per optimitzar el procés de MUX descàrrega. En aquest sentit, pot ser que tingueu freqüències molt elevades de temps predeterminades, o algun error puntual que no us permet disposar dels documents (sol·licitud, adjunts…) al vostre registre. En aquest sentit, recorda que també pot passar que certificat associat a la vostra solució d’expedients hagi caducat i no us permeti “estirar” la documentació (via MUX_DESCARREGA).
Si amb la resposta del teu proveïdor no es resol el problema. pots contactar amb nosaltres mitjançant el portal de suport i donar-nos més detall perquè puguem analitzar si hi ha algun problema en la descàrrega de documentació. Concretament, caldrà que ens comuniquis les peticions (i a ser possible respostes), que ha fet el vostre proveïdor on s’incloguin els identificadors de les peticions de MUX Descàrrega per a poder realitzar les comprovacions oportunes.
IMPORTANT: si et trobes en aquest segon cas (i, per tant, el tràmit s'ha generat correctament i l'has vist al CSV), recorda que fins que el vostre proveïdor no resolgui la incidència, pots anar al registre de EACAT i disposar-ne manualment. No és la millor opció, però et permetrà disposar de tota la informació del tràmit de manera immediata mentre el proveïdor resol la incidència.
Per a fer-ho cal que vagis a “REGISTRE”, selecciona e-TRAM i apareixeran les dades del teu organisme.
Selecciona el tràmit i podràs descarregar la documentació relacionada.