El nou mòdul de creació de formularis propis facilita als organismes usuaris del servei e-TRAM 2.0 complementar els formularis genèrics oferts per defecte, amb formularis personalitzats (a mida).
La filosofia d’aquest mòdul és, doncs, la de substituir els actuals PDF o Word que els ens públics defineixen a mida per formularis propis dissenyats i gestionats 100% pels organismes. Així es disposa d’un millor servei de tramitació, tant per a la ciutadania com per als ens gestors, que reben formularis a mida i al seu registre d’entrada amb tota facilitat.
Primers passos
A partir d’un seguit de preguntes i respostes que trobaràs en aquest espai de suport, s’expliquen tots passos necessaris per a activar la funcionalitat, configurar les dades del formulari, personalitzar els camps, o gestionar la seva visualització.
S’inclouen explicacions específiques per a cada tipus de camp, com ara textos, adjunt de fitxers o botons de selecció... A més, s’ofereix instruccions sobre com previsualitzar el formulari final i activar-lo per al seu ús, o fins i tot exportar-lo per a poder-lo reaprofitar.
Per avançar caldrà seguir el següent ordre:
Imatge 1: breu esquema dels tres elements claus per a la creació i gestió de nous formularis
1. Crear un formulari propi
Per a crear un formulari personalitzat primer hauràs de sol·licitar a l'AOC, com a administrador del servei, que habiliti la funcionalitat per al teu organisme. Pots demanar-ho a través del formulari de suport e-TRAM indicant a l'assumpte «e-TRAM Activació del mòdul de tràmits propis».
Un cop et confirmem que ja està el mòdul actiu, accedint a l'entorn de gestió de formularis a https://seu-e.cat/tramits/admin trobaràs el botó «Nou formulari».
Un cop dins podràs:
- Emplenar les dades bàsiques del nou formulari.
- Personalitzar els camps del formulari.
- Clicar a «Afegir camp» i seleccionar el tipus de camp desitjat.
- Personalitzar cada camp segons les necessitats (obligatorietat, ajuda, etc.).
- Previsualitzar el formulari per veure com quedarà.
- Fer proves funcionals (fer entrada de prova a registre), i si és correcte, activar.
Trobaràs més informació en aquest mateix espai en altres preguntes i respostes on en detallem els mecanismes.
2. Configurar-lo
Un cop disposis del formulari creat només et caldrà configurar-lo. Concretament hauràs de:
- Activar o desactivar el formulari.
- Configurar el nivell d’autenticació (es recomana sempre indicar «amb autenticació»).
- Ajustar el text de la LOPD (si el text genèric proposat no t'encaixa).
- Finalitzar clicant a «Crear» per afegir el formulari al llistat.
3. Associar-lo a una fitxa (opcional)
Amb el formulari ja creat pots optar per a «Crear» una fitxa específica (usant les eines de creació de fitxes que disposa e-TRAM 2.0), o bé, enllaçant a una fitxa pròpia del catàleg extern.
Associar el formulari a una nova fitxa de tràmit del catàleg
Si utilitzes el catàleg e-TRAM, i per tant disposes (o crees) una fitxa amb la mateixa solució podràs associar un nou formulari a la fitxa de forma molt senzilla. Concretament et caldrà:
- Accedir al «Catàleg de tràmits» com feu sempre quan ajusteu fitxes.
- Clicar a «Crear un nou tràmit» i emplenar les dades necessàries o «editar» un existent
- Enllaçar la fitxa a un formulari personalitzat. Per a fer-ho a l'editor de la fitxa, caldrà desmarcar «És e-TRAM 2.0» (perquè en el fons actua com un tràmit propi, diferent dels genèrics que oferim per defecte), i a continuació «enganxar» l'enllaç específic del formulari creat, a la casella «Enllaç a formulari propi».
El mecanisme de creació de fitxes pròpies és ja conegut i està documentat al portal de suport: Com puc crear un tràmit propi?