El nou mòdul de creació de formularis propis facilita als organismes usuaris del servei e-TRAM 2.0 complementar els formularis genèrics oferts per defecte, amb formularis personalitzats (a mida).  

La filosofia d’aquest mòdul és, doncs, la de substituir els actuals PDF o Word que els ens públics defineixen a mida per formularis propis dissenyats i gestionats 100% pels organismes. Així es disposa d’un millor servei de tramitació, tant per a la ciutadania com per als ens gestors, que reben formularis a mida i al seu registre d’entrada amb tota facilitat.

 

Primers passos

A partir d’un seguit de preguntes i respostes que trobaràs en aquest espai de suport, s’expliquen tots passos necessaris per a activar la funcionalitat, configurar les dades del formulari, personalitzar els camps, o gestionar la seva visualització.  

S’inclouen explicacions específiques per a cada tipus de camp, com ara textos, adjunt de fitxers o botons de selecció... A més, s’ofereix instruccions sobre com previsualitzar el formulari final i activar-lo per al seu ús, o fins i tot exportar-lo per a poder-lo reaprofitar.

Per avançar caldrà seguir el següent ordre:

                      Imatge 1: breu esquema dels tres elements claus per a la creació i gestió de nous formularis  

 

1. Crear un formulari propi

Per a crear un formulari personalitzat primer hauràs de sol·licitar a l'AOC, com a administrador del servei, que habiliti la funcionalitat per al teu organisme. Pots demanar-ho a través del formulari de suport e-TRAM indicant a l'assumpte «e-TRAM Activació del mòdul de tràmits propis».

Un cop et confirmem que ja està el mòdul actiu, accedint a l'entorn de gestió de formularis a https://seu-e.cat/tramits/admin trobaràs el botó «Nou formulari».

Un cop dins podràs:  

  • Emplenar les dades bàsiques del nou formulari.
  • Personalitzar els camps del formulari.
  • Clicar a «Afegir camp» i seleccionar el tipus de camp desitjat.
  • Personalitzar cada camp segons les necessitats (obligatorietat, ajuda, etc.).
  • Previsualitzar el formulari per veure com quedarà.  
  • Fer proves funcionals (fer entrada de prova a registre), i si és correcte, activar.

Trobaràs més informació en aquest mateix espai en altres preguntes i respostes on en detallem els mecanismes.

 

2. Configurar-lo

Un cop disposis del formulari creat només et caldrà configurar-lo. Concretament hauràs de:

  • Activar o desactivar el formulari.
  • Configurar el nivell d’autenticació (es recomana sempre indicar «amb autenticació»).
  • Ajustar el text de la LOPD (si el text genèric proposat no t'encaixa).
  • Finalitzar clicant a «Crear» per afegir el formulari al llistat.

 

3. Associar-lo a una fitxa (opcional)

Amb el formulari ja creat pots optar per a «Crear» una fitxa específica (usant les eines de creació de fitxes que disposa e-TRAM 2.0), o bé, enllaçant a una fitxa pròpia del catàleg extern.

Associar el formulari a una nova fitxa de tràmit del catàleg  

Si utilitzes el catàleg e-TRAM, i per tant disposes (o crees) una fitxa amb la mateixa solució podràs associar un nou formulari a la fitxa de forma molt senzilla. Concretament et caldrà:

  • Accedir al «Catàleg de tràmits» com feu sempre quan ajusteu fitxes.
  • Clicar a «Crear un nou tràmit» i emplenar les dades necessàries o «editar» un existent
  • Enllaçar la fitxa a un formulari personalitzat.  Per a fer-ho a l'editor de la fitxa, caldrà desmarcar «És e-TRAM 2.0» (perquè en el fons actua com un tràmit propi, diferent dels genèrics que oferim per defecte), i a continuació «enganxar» l'enllaç específic del formulari creat, a la casella «Enllaç a formulari propi».

El mecanisme de creació de fitxes pròpies és ja conegut i està documentat al portal de suport: Com puc crear un tràmit propi?