A nivell dels ens usuaris el nou e-TRAM us simplifica molt la gestió: us permet autogestionar el catàleg de tràmits i sobretot  agilitza la gestió, doncs els tràmits (amb tots els seus adjunts), es trobaran per defecte a la safata de registre pròpia de l’ens, una vegada actuï el MUX DESCÀRREGA (segons parametrització del vostre proveïdor de registre).

En tot cas, i en el seu defecte, també trobareu tots els documents adjunts al registre del vostre ens de la plataforma EACAT per a consultar-la, i si s’escau per a descarregar-la i incorporar-la manualment al seu registre d’entrada. Trobareu més informació a la FAQ Com funciona l’aplicació de registre.

Més serveis per a controlar les incidències. Des del registre d'EACAT a un CSV dinàmic:

Tot i que l’e-TRAM 2.0 és una solució més robusta que la seva predecessora i presenta també una millor política de comunicació dels errors, no és infal·lible, de manera que es poden generar puntualment errades en la tramitació que cal tenir identificades.

En aquest sentit, podria ser que puntualment tingueu algun dubte en el vostre registre per algun assentament que no disposa d'adjunts. El primer punt de control que us oferim és el registre d'EACAT. Com comentàvem anteriorment automàticament si s'ha realitzat la tramitació de manera efectiva, hi trobareu l'apunt de registre i els adjunts (que podreu descarregar). Aquest fet pot ser interessant si la vostra integració amb MUX descàrrega us dona problemes com a punt de descàrrega alternatiu (a l'espera que el vostre proveïdor us resolgui la incidència).

Paral·lelament, també us facilitem una segona eina: un URL on trobareu publicat un CSV amb tots els tràmits correctament entrats a la solució en els ens dels darrers 30 dies: https://dadesobertes.seu-e.cat/csv/registres_valids_etram2.csv 

Concretament, aquest CSV disposa de tots els tràmits dels darrers 30 dies naturals per a tots els ens, amb els registres actualitzats 5 cops al dia (9h, 11h, 13h, 15h, i 17h). I inclou els següents camps:

  • Data del tràmit, hora del tràmit, número de registre, codi de l’ens

Per a fer la consulta haureu de fer la cerca a partir del codi de l’ens (codi Municat de 10 dígits, dit també INE10), tot recordant que el llistat només recull aquells tràmits que han entrat de manera correcta a la plataforma.  

Resultats possibles: 

  1. Teniu una entrada al registre (tràmit d’e-TRAM 2.0). No us arriba la documentació adjunta i confirmeu que NO apareix al llistat (CSV) 

Si al vostre registre disposeu d’una entrada (i per tant número de registre) que NO apareix al llistat del CSV, es tracta d’un tràmit que no va crear-se correctament, i per tant implica un error de tramitació que heu de tenir present. 

  • El principal motiu d’aquest error es basa en el procés d’obtenció del número de registre. Si el retorn per part de l’ens més el processament MUX porta molts de temps, es genera un error en la tramitació, i per tant, tot i el número de registre, el tràmit formalment no es va arribar a produir. 
  • En aquests casos en la darrera pantalla de la tramitació de l’e-TRAM 2.0 (part ciutadania) apareix un missatge d’error: “s’ha produït un error realitzant l’assentament d’entrada”, i s’especifica que cal tornar a intentar el tràmit passats uns instants. 
  1. Teniu una entrada al registre (tràmit d’e-TRAM 2.0). No us arriba la documentació adjunta i confirmeu que SI apareix al llistat (CSV) 

Si al vostre registre disposeu d’una entrada (i per tant número de registre) que SI apareix al llistat del CSV, es tracta d’un tràmit que s’ha creat correctament, però que es troba pendent que la vostra solució de registre “estiri” la documentació adjunta  a través del MUX descàrrega. 

En aquest cas cal que  primer de tot que contacteu amb el vostre proveïdor de registre per optimitzar el procés de MUX descàrrega. En aquest sentit, pot ser que tingueu freqüències molt elevades de temps predeterminades, o algun error puntual que no us permet disposar dels documents (sol·licitud, adjunts…) al vostre registre.  En aquest sentit recordeu que també pot passar que certificat associat a la vostra solució d’expedients hagi caducat i no us permeti “estirar” la documentació (via MUX_DESCARREGA).

Si amb la resposta del vostre proveïdor no es resol el problema. podeu contactar amb nosaltres mitjançant el portal de suport i donar-nos més detall per a que puguem analitzar si hi ha algun problema en la descàrrega de documentació. Concretament caldrà que ens comuniqueu les peticions (i a ser possible respostes), que ha fet el vostre proveïdor on s’incloguin els identificadors de les peticions de MUX Descàrrega per a poder realitzar les comprovacions oportunes.

IMPORTANT: si us trobeu en aquest segon cas (i, per tant, el tràmit s'ha generat correctament i l'heu vist al CSV), recordeu que fins que el vostre proveïdor no us resolgui la incidència, podeu anar al registre de EACAT i disposar-ne manualment. No és el més òptim però us permetrà disposar de tota la informació del tràmit de manera immediata mentre el proveïdor us resol la incidència.

Per a fer-ho cal que aneu a “REGISTRE”, seleccionar e-TRAM i apareixeran les dades del vostre ens.

 

Interfaz de usuario gráfica

Descripción generada automáticamente

Seleccioneu el tràmit i podeu descarregar la documentació relacionada.

Interfaz de usuario gráfica, Aplicación, Teams

Descripción generada automáticamente